Możesz kolego kapi81 coś więcej powiedzieć o tej łódeczce HORN ?????
Solidna łódź do 460 cm
#61 OFFLINE
Napisano 08 kwiecień 2014 - 22:05
#62 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 10:04
Dzięki Panowie za informacje. W najbliższy weekend popływam. Jeżeli będzie wszystko dobrze przy pływaniu to biorę. Planowany odbiór możliwy dopiero w połowie maja (!!)niestety...mają w tej chwili jedną sztukę ale już też sprzedana i reszte mają kolejkę. Dodatkowo będe chcieć zadaszenie, 2 rolki do kotwicy i 2 uchwyty do wędek oraz podłogę z wykładziny imitującej drewno ale w szarych kolorach. Jeszcze czeka mnie zakup jakiegoś dobrego nie za drogiego echa. aaa i relingi mają być wyższe oraz zastanawiam się nad pokładem słonecznym... materace mam mieć w gratisie (!)
Umowę mam podpisać po pływaniu.
Pozostaje jeszcze duży orzech do zgryzienia - jaki silnik..... będe pływać także często z rodziną we 4 osoby... wieć prawdopodobnie bedzie to 30KM...
Producent Horna poleca mi 2 silniki, ewinruda lub tohatsu. Silnik i tak będę brać na działalność więc biorę nowy. Który byście wybrali? Ma ktoś z was jeden albo drugi?
Pozdrawiam
madaro, mam linka z filmem co dostałem na pocztę
#63 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 11:17
..tohatsu...
#64 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 11:30
Witam odnośnie horna to według mnie jesli chodzi o typowe walory motorowodniackie to jedna z lepszych łajb na 20 km wykręca 51 km a to z tego co widze to bardzo dobra predkosc, dlatego mozna stosowac mniejsze silniki aby uzyskac podobne predkosci V u mnie np dreamline 4,3 na hondzie 20 km 4 tak pojdzie około 41 km/h waga łodzi podobna silnik moca rownież a jednak 10 km róznicy, teraz warto porownac cene za silnik 20 km i 25 km i oszczednosci dołożyc do wyposażenia Horna. Jesli chodzi o pokład to jak dla mnie za malo bakist ja u siebie mam tego sporo kosztem oczywiscie powierzchni pokładu u8 horna nie ma bakist ale spory pokład cos za cos na chwilę obecną ja wole bakisty ale dopiero zaczynam przygode z ta wilekościa łodzi i jeszcze nie wiem jak bedzie narazie swoje odgrywa " chłopski rozum". Z tego co wiem z dnie bez problemu mozna zrobić bakisty na wedki ponieważ nie ma tam żadnej pianki ani innego ustrijstwa u mnie niestety jest i ostatnio jak wieciłem otwory to troche wywierciłem tej pianki i konsystencja i kolor nie napawaja mnie optymizmem pewnie za jakis czas trzeba bedzie rozczelnic skorupy i wawalic ja. A tak ogólnie to naprawdę spoko łajba jak ktos lubi przestrzen kosztem braku bakist to dla niego idealna. I jeszcze jedna rzecz ma szeroki dziob ponoc to bdb gdy sie przynie pod lub z dużą falą(dokładnie nie pamietam)
#65 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 11:53
Piotr, to że twoja łódka pływa na 20 z taką prędkością i z tego co się orientuję ze śrubą bardziej uciągową to jest i tak bdb wynik i zdecydowana większość znanych mi łódek o podobnych parametrach osiąga porównywalne prędkości. Jeśli faktycznie horn 440 przy swojej wadze, długości, szerokości pływa z taką prędkością na 20hp to jest to ewenement i aż strach pomyśleć jak będzie fruwał na 30
#66 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 13:59
..tohatsu...
dlaczego nie Evinrude 25hp E-Tec 2T ? , przegląd po 3 latach, dynamika 2T , ZERO smrodu 2T
#67 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 14:15
A z resztą ..., nowy każdy będzie dobry , ja jako zagorzały przeciwnik 2t zmieniłem zdanie po całodniowym pływaniu łódką z
Evinrude E-tec , trochę inna bajka bo 200HP 2T, zero smrodu i jakiegokolwiek dymka nawet na zimnym silniku tuż pod koniec dotarcia, silnik zresztą montowany przez Jacka fabrycznie nowy...
Załączone pliki
#68 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 14:18
Zero dymka zero smrodu zero benzin w baku hehehehehh taki potwór musi wychlac swoje.
#69 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 14:52
Wiadomo , chyba nikt nie liczy na to że 200HP będzie spalało 5l na godzinę, chwlami było 35l/h , ale nie ważne to tylko przykład fajnego 2T dostępnego już od mocy 25HP
#70 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 17:15
Użytkownik marius13 edytował ten post 10 kwiecień 2014 - 15:39
#71 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2014 - 22:05
#72 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 13:52
Użytkownik marius13 edytował ten post 10 kwiecień 2014 - 15:39
#73 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 15:58
#74 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 18:59
#75 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 20:22
Witam odnośnie horna to według mnie jesli chodzi o typowe walory motorowodniackie to jedna z lepszych łajb na 20 km wykręca 51 km a to z tego co widze to bardzo dobra predkosc, dlatego mozna stosowac mniejsze silniki aby uzyskac podobne predkosci V u mnie np dreamline 4,3 na hondzie 20 km 4 tak pojdzie około 41 km/h waga łodzi podobna silnik moca rownież a jednak 10 km róznicy, teraz warto porownac cene za silnik 20 km i 25 km i oszczednosci dołożyc do wyposażenia Horna.
A tak z ciekawości jaką masz konfigurację? Chodzi mi o śrubę - średnica i skok i jaki masz model silnika. Bo wyniki naprawdę świetne.
Użytkownik psulek edytował ten post 10 kwiecień 2014 - 20:23
#76 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 20:37
Honda bf 20 z 2008 4 T Sruba 9,25x10 4 łopatkowa mam zamiar zmienić na 9,25x9 trzy łopatki
#77 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 20:40
Niestety, ceny za łódki aluminiowe są w Polsce chore.
Dla przykładu ( http://www.jjmarinei...99&Used=1&pos=6 ) łódka w tej samej cenie, większa i z dużo lepszym wyposażeniem ( np. wózek w cenie ) co Stark Pro 460.
Ciekaw jestem skąd się biorą takie ceny. Na pewno nabywców jest nie wielu i to też przekłada się na cenę. Osobiście wolałbym importować 2-5 letnią łódkę znanego i doświadczonego producenta zza wielkiej wody, wyposażoną w silnik i wózek.
Edit: Tutaj ceny Wild lake ( http://www.pontonik....aluminiowe.html )
Kolego kotwiz - już ci tłumaczę z czego. Po pierwsze - ceny w USA podawane są netto. Więc w Polsce taka łódka z automatu kosztowała by 49400 z VAT, a uwzględniając cło - 54400. Pomijając robociznę, bo to może w Polsce tańsze, to w cenę polskiej łódki masz wliczony koszt droższego kredytu (w USA kredyty są tańsze) i inne koszty pozostałe - chociażby podatki, które polski producent płaci w Polsce, a producent w US tam gdzie mu wygodniej, a jak to duża firma to i poza USA. Dodatkowo w cenę musisz wkalkulować jeszcze czynniki ryzyka - np. jeden z najbardziej opresyjnych na świecie systemów podatkowych, inne zobowiązania w stosunku do konsumentów (gwarancja płatna vs bezpłatna itp). Nie wspomnę już o fakcie, że rynek Polski to miernota w porównaniu z USA. Proste liczby - wędkujących w Polsce - 1 MLN, USA ~ 40 MLN. Zarobki USA = zarobki polskie x 3. Statystyki się nie oszuka - jest dużo nabywców, którzy mają za co te łodzie kupić. Tam można obniżyć marżę i żyć efektem skali - w Polsce niemożliwe.
Sorki za nieco złośliwy ton, ale trochę mnie irytują takie gdybania. Jeżeli interes wygląda świetlano, trzeba wziąć kredyt i ciapać za pół ceny w garażu, a za dwa lata otworzyć fabrykę.
- kotwitz lubi to
#78 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 20:58
Honda bf 20 z 2008 4 T Sruba 9,25x10 4 łopatkowa mam zamiar zmienić na 9,25x9 trzy łopatki
Kapi, a czym to mierzysz? Z prądem czy po spokojnej wodzie? Bo przy takim skoku 51 km to raczej niemożliwe. Chyba że obroty trzymasz na 8000. Maksymalna prędkość dla takiej śruby na tym silniku to 47,5 km przy obrotach 6500 i zerowym uślizgu. Każdy kilometr powyżej to perpetum mobile. Więc albo masz za wysokie obroty, albo szwankuje urządzenie pomiarowe.
Użytkownik psulek edytował ten post 10 kwiecień 2014 - 21:08
- raf7 lubi to
#79 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 21:07
Taraz pisałem o swojej a to wyciąga 41 według GPS w tel a odnośnie 51 to Horn tak lata a na jakiej srubie to nie wiem trzeba byłoby horna zapytać wiem tylko tyle ze na Yamaszce pływał jest nawet gdziec film w necie jak wyciąga te 51
#80 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2014 - 21:12
41 to w normie. Ale 51 km na śrubie o skoku 10 nie jest możliwe, chyba że łódka dokłada z niczego energii. Trzeba w takim razie poczekać na Horna - ciekawe jaki skok i jaka średnica.
Użytkownik psulek edytował ten post 10 kwiecień 2014 - 21:15